Раніше вважалося, що шукати роботу можна тільки після завершення навчання в університеті. Але ми рекомендуємо замислитись про пошук роботи завчасно. Чому? Фахівчиня із розвитку та навчання персоналу Анастасія Зозуля дала відповідь.
✅ Це збільшить діапазон вибору
✅ Допоможе краще зорієнтуватись на ринку праці та з’ясувати власні вподобання
✅ Полегшить підготовку до проходження відбору кандидатів на вакансію
✅ Покращить ваші шанси на успіх
⠀
Тож, для початку необхідно визначитись із пріоритетами та вивчити ринок праці. Ким ви плануєте стати? В якій сфері мрієте працювати? Яка компанія – державна чи приватна – для вас є бажаною?
⠀
Далі варто з’ясувати вимоги до кандидатів на ту чи іншу вакансію та зрозуміти, чи вистачить для досягнення мети лише отриманої освіти? А що треба «підтягнути», на чому сфокусуватись? Які знання та навички на разі є важливими для роботодавця?
⠀
Тільки чітко відповівши на всі ці запитання, можна розпочинати пошук роботи, яка принесе задоволення та стане вашим покликанням у житті.
⠀
А поки ви збираєте інформацію, долучайтеся до студентських організацій, де ви зможете розвинути лідерські навички, навчитися ефективно спілкуватись та організовувати свій час. Ці навички знадобляться на будь-якій роботі.
1.Співбесіда. Перед співбесідою:
- Перевірте, чи працює у вас мікрофон, комп’ютер, підключення до інтернету.
- Перевірте, чи працює лінк у Zoom for Google Meet.
- Знайдіть комфортне, світле місце для проходження співбесіди – у кафе та ресторанах зазвичай галасливо.
Під час співбесіди:
- Будьте готові спочатку дати короткий опис того, чим займалися в університеті/на курсах – які види тестування вивчали, з якою документацією працювали.
- Готуйтеся відповідати на теоретичні запитання. Вони обов’язково будуть
- Безперечно, практичний досвід потрібен і дуже важливий. Знати теорію добре, але це лише 40 відсотків успіху. Вам обов’язково дадуть завдання на smoke-тестування, попросять знайти баґ, описати його зі всіма атрибутами тощо.
- Хороша англійська – величезний плюс. Для професії тестувальника не потрібно знати всі ідіоми та сленг, достатньо розумітися у термінах та мати рівень Intermediate.
Як правильно відповідати
- Будьте лаконічні під час відповідей: відповідати потрібно по суті, тільки на запитання, яке вам поставили.
- Не хвилюйтеся, відповідайте у середньому темпі – не дуже повільно, але й не надто швидко.
- Будьте ввічливі. Не перебивайте інтерв’юера, не потрібно занадто жорстко відстоювати свою думку.
2.Резюме
Інформація, яку вказує в резюме майбутній тестувальник, має бути повною, точною та конкретною. Постарайтеся додати всі ключові моменти, проте не надто заглиблюйтеся в подробиці, особливо якщо обов’язки досить очевидні з назви посади. Зверніть увагу на дати та терміни роботи. Не забудьте зазначити в резюме інформацію про закінчення курсів тестування. Але розписувати всю навчальну програму курсу не варто 🙂 Найкраще зберігати резюме у форматі pdf. Якщо ж ви вирішили зберегти його у форматі doc, зверніть увагу, що у деяких рекрутерів за замовчуванням відображаються недруковані символи. Тому не радимо ділити текст на абзаци багаторазовим натисканням Enter або оформляти відступи, утримуючи пробіл
3.Соцмережі
Крім міста проживання, email-адреси, телефону та skype-контакту, надайте рекрутеру посилання на профілі в соціальних мережах: Linkedin, Facebook, Github. Соцмережі можуть багато розповісти про вас, окрім професійних навичок. А компаніям важливо взяти на роботу не лише класного тестувальника, а й чудового співробітника, який зможе якісно працювати в команді
4.Вибір вакансії, роботодавця – на що звертати увагу, розставлення пріоритетів
Пам’ятайте, що не лише компанія обирає вас, але й ви обираєте компанію. Складіть список речей, які для вас важливі у компанії: можливість ремоуту, медичне страхування, робоча техніка тощо. Під час співбесіди не соромтеся запитати у рекрутера все, що вас цікавить із цього списку. Проте пам’ятайте: питання мають бути влучними та доцільними.
5.Мотиваційний/супровідний лист
Мотиваційний лист теж плюс. Він допоможе справити приємне враження на рекрутера ще до перегляду вашого резюме.
У листі ви можете розповісти про себе більш детально, проте пам’ятайте про стислість. Розкажіть, чому вам сподобалася компанія або вакансія, свій досвід роботи тощо. Пам’ятайте, що у листі ви продаєте себе як професіонала – це така собі комерційна пропозиція компанії від вас.
- Намагайся подати інформацію логічно і структуровано. Текст має бути читабельним.
- Краще гірка правда, ніж солодка брехня, тому вказані відомості про навчання, трудову діяльність та професійні успіхи мають відповідати дійсності та бути релевантними.
- Пиши та скорочуй! В середньому рекрутер витрачає 60 секунд на перегляд одного резюме, тому намагайся умістити свій досвід на 1-2х сторінках, яким би довгим та різноманітним він не був, бо дуже важко довго тримати фокус читача, і з великого об’єму тексту виокремити суть того, що ти зараз прочитав і що саме автор хотів до тебе донести. Ну що, втомився, поки читав?
- Адаптуй своє резюме відповідно до вакансії, на яку претендуєш. Ідеально, якщо твої вміння хоча б на 50% співпадають з вимогами працедавця.
- Будь впевненим у собі і не соромся описувати свої успіхи і досягнення, навіть, якщо вони ще не такі значні, як хотілось би, адже, “людина лише там чогось досягає, де вона вірить у свої сили.” (Людвіг Андреас Фейєрбах.)
До співбесіди потрібно готуватися. Прочитайте про компанію, до якої вас запросили, відвідайте її офіційний сайт, поцікавтесь відгуками про роботодавця. Відшукайте колишніх чи теперішніх співробітників компанії й поцікавтесь нюансами та важливими деталями специфіки роботи. Ретельно вивчіть бажану посаду, щоб ваша розповідь про себе збігалася з вимогами роботодавця.
2. Використовуйте техніку CARE по компетенціям
Пригадайте приклади ситуацій з вашого минулого, які могли б проілюструвати загальні компетенції (лідерство в команді, спритність, лідерство з клієнтом тощо), таким чином ви зможете показати рекрутеру, що ретельно готувались до співбесіди
3. Пунктуальність та онлайн-співбесіда
Наразі більшість співбесід проходять у форматі онлайн, тож перш ніж переходити за посиланням на зустріч, яку надіслав вам рекрутер, перевірте своє інтернет-з’єднання, можете навіть мати поряд з собою мобільний телефон, щоб у разі непередбачуваних обставин, ви могли швидко доєднатись до зустрічі. Не забувайте про одяг тому що більше половини роботодавців вважають, що правильний вибір одягу є визначальним фактором у випадку вибору між схожими кандидатами. Не потрібно одягатись у занадто яскраві кольори і за останньою модою.
4. Правильна постановка питань
Не бійтесь ставити рекрутеру питання, які вас цікавлять. Не потрібно ставити занадто багато, чи зовсім їх не задавати, ви повинні вибрати золоту середину. Таким чином ви дасте рекрутерові зрозуміти свою зацікавленість у позиції, на яку претендуєте. По закінченню співбесіди обов’язково подякуйте за розмову, не бійтеся дізнатись про наступні етапи співбесіди і про зворотний зв’язок, поцікавтеся, протягом якого часу ви отримаєте відповідь.
5. Відповідайте чесно та уникайте негативних відповідей
Не варто розповідати, який жахливий у вас був попередній керівник і як ви не любили своїх колег. Ви відразу покажете себе з негативної сторони і навряд рекрутер вам перетелефонує. Старайтесь посміхатись, виважено відповідайте на запитання, якщо щось не почули або не зрозуміли- краще перепитайте. Завжди будьте чесними у своїх відповідях, тому що за вербальними сигналами дуже швидко можна зрозуміти, коли людина каже неправдиві речі стосовно себе та свого попереднього досвіду.
Для ефективного пошуку роботи варто:
– зрозуміти який напрямок вас цікавить: сфера продажів, страхування, фінансовий сектор, банківська справа чи інші.
– мати розуміння чим саме хочете займатись: спілкування з клієнтами (телефоном і при особистій зустрічі), прямі продажі чи робота з документами.
– пропрацювати свої сильні сторони, а також подумати що ви можете робити краще за інших та з якими своїми недоліками варто ще попрацювати і їх розвивати.
Таким чином, у вас вималюється приблизне очікування до майбутньої роботи і з’явиться розуміння на які вакансії відгукуватись, а на які не варто. Хаотичні відгуки на вакансії будуть значно менше ефективними і розтягнутими в часі.
У вакансії варто звертати увагу на такі речі:
– графік роботи (full time чи part time)
– на самого роботодавця (якщо чули багато негативних відгуків, краще оминати вакансії цієї компанії)
– що пропонує роботодавець (офіційне працевлаштування, страхування, регулярний перегляд заробітних плат і т.д.)
– ну і звісно ж, уважно прочитати вимоги до кандидата та обов’язки, які доведеться виконувати
Мотиваційний/супровідний лист
Якщо вам дійсно важливо працювати саме в цій компанії, краще додати супровідного листа. У ньому вкажіть чому ви б хотіли тут працювати, чим ви можете допомогти на конкретній позиції, зазначте свої сильні сторони.
1.Визначте сферу вашого зацікавлення.
Перш ніж розсилати скрізь своє резюме, подумайте, що вам може бути потенційно цікавим. Почитайте про напрямки роботи, які бувають в IT. Ви — математик чи все ж більше гуманітарій? Мрієте створювати програми чи керувати проєктами? Обирайте той напрямок, який проявить ваші здібності якнайкраще. IT-посад є безліч і кожен може знайти цікаву для себе. Щоб вийшов perfect match, ознайомтеся з вимогами посади, що зацікавила, дослідіть чим займається компанія та обирайте ту, що близька вам за сферою експертизи та цінностями. ✨
2.Підтягніть свою англійську.
Не секрет, що саме англійська є основною мовою спілкування в IT. Визначте свій рівень за допомогою тестів із офіційних джерел і прокачуйте його до наступного — оберіть зручний для себе спосіб: розмовні клуби, книги, фільми, подкасти, музика тощо. До речі, резюме для більшості IT-компаній потрібно готувати саме англійською мовою.
3.Підготуйте якісне резюме, що вирізнятиметься серед інших.
CV — це перше враження про вас, тому воно має бути досконалим. Дотримуйтеся правильної структури, опишіть свої сильні сторони, будьте правдивими й реально оцінюйте свої вміння.
4.Добре підготуйтеся до співбесіди.
Заздалегідь прочитайте основну інформацію про компанію, яка запросила вас на інтерв’ю, — ви повинні показати свою зацікавленість. Будьте щирими у розмові. Якщо компанія заздалегідь ділиться запитаннями, то скористайтеся цим і ретельно підготуйтеся. Якщо ні, то почитайте про основні теми вашого напрямку з відкритих джерел.
5.Не забувайте і про soft skills.
Ваша манера спілкування, поведінка та вміння охарактеризувати себе — надзвичайно важливі. Як правильно розповісти у CV про свої персональні якості та комунікативні вміння — читайте за посиланням: https://t.me/amcbridge/132
Віримо, що кожен може знайти свою омріяну роботу в IT! 💥
1.Детально ознайомтесь з інформацією про компанію, її історію, принципи.
Важливо володіти інформацією про компанією, адже це підвищує Вас в очах компанії – цікавість до компанії свідчить про те, що ваш вибір є невипадковим, ви розумієте чим вона займається, яка спеціалізація, історія.
2.Будьте налаштованими на успіх та позитивними – усмішка прикрашає усіх!
Впевненість та оптимізм – ключі до успішної співбесіди, адже усім подобаються усміхнені та привітні люди, головне, щоб це було від щирого серця.
3.Презентуйте свої сильні сторони – навчіться продавати свої навички.
Вміння правильно подати себе та свої вміння також значно допоможе Вам у проходженні співбесіди. Пам’ятайте, що навик самопрезентації особливо важливо розвивати, особливо зараз, коли рівень конкуренції на ринку праці достатньо високий.
4.Продемонструйте свою мотивацію – аргументуйте чому Ви хочете працювати саме у цій компанії та не бійтесь запитувати.
Прагнення розвиватися та працювати досвідчені HR-менеджери помічають одразу і дуже цінують, адже людина без досвіду, яка прагне навчитися, є більш цінною, аніж людина досвідчена, однак неактивна.
5.Не бійтеся виділятися та обов’язково справте приємне перше враження!
Не бійтесь бути собою, особистістю, що готова боротися з труднощами, вдосконалюватися та проявлятися! Незалежно від результатів співбесіди, важливо запам’ятатися та справити гарне враження!